czwartek, 14 maja 2020

65 lat temu zmarł Julian Tuwim. "Bo chociaż jestem Żyd, jestem ...

Dzień dobry Dzieciaki.
Dziś mamy omówić lekturę O rany Julek. Zakładam, że wszyscy przeczytali i już wiedzą, że jest to książka o dzieciństwie jednego z największych polskich poetów. Przyznam Wam się, że jest to jeden z moich ulubionych poetów. Oprócz cudownych wierszy dla dzieci, tworzył fantastyczną poezję dla dorosłych.
Apropo poezji dla dzieci... to pan Tuwim z panem Brzechwą rywalizowali ze sobą, który z nich pisał lepsze wiersze dla dzieci. Mimo, że każdy z nich tę formę poezji uważał za dodatek do swojej twórczości, to oby dwaj tworzyli małe arcydzieła dla dzieci. Co ciekawe to własnie poezja dla dzieci sprawiła, że po wojnie obaj panowie stali się tak popularni i sławni.
Przyznam się Wam, że książkę "O rany Julek" przeczytałam po raz pierwszy. I bardzo mi się podobała. Pomysły małego Julka bardzo mnie rozbawiły. To tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że był to niezwykły człowiek. Mam nadzieję, że Wam też książka się podobała i czytaliście ją z przyjemnością.

A i jeszcze jedno... pamiętacie siostrę Julka? Tak, chodzi mi o Irenkę. Jako dorosła osoba przetłumaczyła na język polski, pewną cudowną książkę dla dzieci, którą zna chyba każdy.
Ogłaszam konkurs na 6! - napisz do mnie o którą książkę chodzi 😉

Dzisiejsze zadanie, które chcę żebyście mi przesłali to ułożenie planu książki. Dokładnie tak jak robiliśmy to w klasie. Punkty mogą być bardzo ogólne. Spróbujcie nie przekroczyć 10 punktów planu. (gdybyście mieli problem piszcie do mnie czy na teamsach czy messengerze - jedno i drugie mam włączone cały czas). Oprócz tego w kilku zdaniach napiszcie, który wiersz Tuwima lubicie najbardziej. I to też prześlijcie do mnie. Zadanie z rysunkiem, możecie zrobić zarówno w zeszycie pod swoja pracą jak i na osobnej kartce ( sami zadecydujcie)

Na samym końcu swojej prezentacji, wkleiłam pracę innej pani. Jest to matematyka i powtórzenie materiału. Podejdźcie do tych zadań! Zmierzcie się z nimi! Nie robicie tego dla oceny czy dla mnie, tylko aby sprawdzić samego siebie.

Na jutro przygotowuję prezentację - powtórzenie materiału z j. polskiego.
Zapomniałam o linku z lekcją 😱😊
https://view.genial.ly/5eab20f332376f0d7de3712c/presentation-o-rany-julek

Życzę Wam miłego dnia
Pani Magda

Julian Tuwim Dzieciom CD - 7563964799 - oficjalne archiwum Allegro



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz